O Πρόεδρος, το Συμβούλιο και το επιστημονικό προσωπικό της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. υπέβαλαν προς τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων και την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, την Ετήσια Έκθεση του 2021 με θέμα τα «Σχολικά Εγχειρίδια: Από τη Θεωρία στα Κριτήρια Αξιολόγησης».
Στην Έκθεση, αρχικά, αναδεικνύονται οι εναλλακτικοί παιδαγωγικοί προσανατολισμοί, οι ρόλοι και οι λειτουργίες των σχολικών εγχειριδίων. Στη συνέχεια διαμορφώνονται και παρατίθενται κριτήρια ανάλυσης και αξιολόγησης τους στο μακρο-επίπεδο του σχολικού εγχειριδίου, στο μεσο-επίπεδο της διδακτικής ενότητας με τα επιμέρους κεφάλαια και στο μικρο-επίπεδο του διδακτικού κειμένου του ωριαίου μαθήματος.
Αναλυτικότερα, στο μικρο-επίπεδο εξετάζονται τα κειμενικά είδη του σχολικού λόγου και οι προδιαγραφές τους, καθώς επίσης και οι λειτουργίες της εικονογράφησης των σχολικών εγχειριδίων στο πλαίσιο των πολυτροπικών κειμένων και παρουσιάζονται κριτήρια αξιολόγησης που εστιάζουν στη διάρθρωση της σελίδας, της εικονογράφησης και της λεζάντας.
Ακολουθεί, η παρουσίαση του ρόλου των εργασιών των σχολικών εγχειριδίων στη γνωσιακή, γνωστική, συνεργατική και επιστημονική ανάπτυξη και διατυπώνονται κριτήρια αξιολόγησης ποιοτικών προδιαγραφών των σχολικών εργασιών.
Τέλος, προσεγγίζεται ο υποστηρικτικός και ο συμπληρωματικός ρόλος των σχολικών εγχειριδίων σε ψηφιακή μορφή και διατυπώνονται κριτήρια σχεδιασμού και ανάπτυξης των ψηφιακών σχολικών εγχειριδίων.
Παρατίθεται πίνακας με συνοπτική παρουσίαση των κριτηρίων.
Η εν λόγω Ετήσια Έκθεση Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.